H&M vinner över Marimekko ?!

Jag skulle ALDRIG i mitt liv tro att jag skulle säga vad jag nu kommer att säga. Aldrig.

Jag började min sista dag i Finland med ett mumsigt morgonmål och en stor kopp kokos-te...
....och H&M:s inredningskatalog samt en liknande katalog av Marimekko.

Jag har alltid ansett att Marimekko har en väldigt stilren design,
och deras produkter skriker "kvalitet"!

Jag har alltid också ansett att H&M har en trendig design,
av dålig kvalitet och produkter som hålls 4 sekunder i mode.

Idag vinner H&M över Marimekko.
Överlägset.

Min favoritbild från H&M:s katalog:



Och min favoritbild från Marimekkos katalog:



H&M ger mig inspiration.
Jag vill vara i bilden.
Jag vill inreda!
Jag vill köpa!

Marimekkos bild ger mig inget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0