Billiga kläder av bra material

Jag blev intresserad av att söka fram olika plagg på nätet, som inte kostar så mycket men vilka verkar vara av stadigt och bra material, så att man kunde ha dem längre tider. Dvs. Billiga kläder (billiga och blilliga, men inte lika dyra som designer-kläder) som inte kategoriseras som slit&släng.

Det första jag kom att tänka på är H&M:s "a tribute to Marimekko"-kläder:



De är av stadigt bomullsmaterial, så de lär skall hålla längre än några månader. Jag måste nog erkänna att jag inte gillar dem så mycket, jag föredrar Marimekkos "riktiga" plagg.

TopShop har många kläder som jag tycker att är ordentligt sydda och av stadigt material. Som exempel den här toppen, som jag har i naturvit:

image289

Och kan tänka mig att det finns en hel del andra plagg också. Iallafall är deras skor gjort av äkta läder!




Zara är en butik som jag emellanåt älskar och emellanåt hatar. Zara kan t.ex ibland ha 5 stycken byxor, alla med samma storlekslapp men då man mäter dem på varandra är de alla olika storlek ?! Zara kan ha alldeles ljuvliga, stadiga och hållbara plagg för relativt billigt pris men samtidigt också alldeles trasiga, see-through plagg som kostar massor och slits genast. Det som jag hatar med Zara är att knapparna lossar så lätt.

Mango kategoriserar jag lika med Zara, endel fina grejer till bra pris och endel hemska slit&släng material för dyrt pris.

Ett "budjet-märke" jag älskar är American Eagle Outfitters. Köpte för några år sedan lite baskläder i AE i New York och har dem alla ännu kvar och i gott skick! Och jag har använt topparna dagligen året om (under tröjor på vintern och som sådana på sommaren) och läder sandalerna ser ännu perfekta ut. Här är några godbitar...

image297

Här var alltså samma ribbstickade topp jag har i brunt och vitt och använder hela tiden....




Det som jag skulle vilja veta är om Forever21 har bra och hållbara plagg? Har aldrig köpt av de något, men det finns massor av söta kläder på deras sida, och för ett billigt pris... anser ni att någon av de märkena jag har talat om skulle ha väldigt dåliga plagg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0