Material

Detta inlägg är som en fortsättning på förra inlägget...



Material är oftast det viktigaste för mig då jag köper kläder.
Jag köper aldrig ett plagg om jag inte först kollar vad plagget är gjort av.
Jag hatar konstfiber och skulle helst använda endast ylle, silke och linne samt bomull :)

Jag hatar t.ex tröjor som säljs i budjetkedjorna som är gjort av någonlsags acryll och mohair blandning.
Det ser på något sätt billigt ut, känslan av materialet är äckligt och efter en tvätt kunde man likabra kunna slänga bort det.

Textfiber och vad de är egentligen:
Silke är kokongtrådar som silkesfjärilens larver spinner in sig i när de förpuppas.
Ull är hår från pälsen från olika djur, där det vanligaste är tamfår.
Linne är ett vävt tyg tillverkat av växtfibrer från lin. Lin är en jordbruksgröda.
Bomullssläktet är ett växtsläkte med cirka 50, såväl ettåriga som fleråriga arter.


Silkesmaskkokonger     kort- & långhårig ull         Lin                            Bomull



Kommentarer
Postat av: Laura

Sv: Jaa jag gissade lite det då du int svarade så de e no problemos! :) Vi hittade faktiskt några akademiska artiklar och böcker om 'fashion marketing' - intressant!

2008-11-20 @ 12:50:36
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0