Eurovisionerna

I Italien vet ingen vad som är Eurovisionerna. Jag var redan en aning deppig när jag läste tv-programmen att Eurovisionerna inte ens visas i TV:n !! Hur kan det vara möjligt ?! Som tur råkade jag på min tyska skolkompis som tog upp saken. Efter en kort diskussion om hur populärt ESC är i våra länder bestämde vi oss för att kolla på tävlingen tillsammans. Sist och slutligen var vi Luca från Italien, David och Eladio från Spanien,Philipp från Italien, Jimmy från Peru och Noora och jag från Finland på plats.

Philipp gillade Sverige, jag Rumänien och Tyskland och Portugal och resten var fans för Grekland. Ingen av oss gillade Norge.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0