10 fakta om mig

Jag utmanar alla som läser detta att göra en likadan lista om sig själv :)


1. Ibland tittar jag på filmer och gör antekningar om deras kläder och frisyrer och inredningar och apar dem senare.



2. Jag kan fundera på helt konstiga saker i timmar och sedan googla dem o ta reda på. Idag började jag undra...att om man gör en päls av hare eller annat djur som byter färg till vintern/sommaren, så hålls den där färgen i pälsen? Är en ljus kaninpäls gjord av vinterkaniner eller är den färgad? En dag funderade jag om djur har samlag endast pga reproduktion eller njuter de också av det...


3. Jag älskar högklackade skor. Jag älskar hur de ser ut. Jag älskar hur mina ben ser ut i dem. Jag älskar hur de gör mig längre. Jag dagdrömmer ibland att jag skulle kunna jobba i ett land där jag skulle kunna ha högklackat varje dag på jobbet...



4. Jag gillar att köpa dyra kläder av bra material som jag använder länge. Jag gillar också att köpa urbilliga 2ndhand kläder. Jag gillar inte att köpa H&M eller Gina Tricot.


5. Jag har dansat balett i 15 år under min livstid. Man skulle inte tro det om man såg mig nu. Ser inte alls ut som en ballerina.


6. Jag kan inte äta kokt eller stekt äggvita utan äggula. Jag kan äta äggula som sådant men att äta endast äggvita är äckligt. Om jag skivar ägg på smörgåsen kastar jag bort de bitar som inte har av båda...




7. Jag jobbar med kontorsarbete...vilket innebär att jag läser hundratals bloggar varje dag i smyg :)


8. Jag har också följt med Ebbas och Lindas bloggräl och jag skrattar åt allt jag läser om det. Varför kan man inte låta människor vara som de är? Måste man attakera dem bara för att de är olika från en själv?


9. Att åka till Milano för att studera är en av de roligaste sakerna jag någonsin bestämt mig för att göra. Jag hoppar jämnfota hela tiden och kan inte alls vänta att 5 dagar skall gå.


10. Jag skulle vilja ha ett par last season Miu Miu sandaler men undrar om man kan mera hitta dem någonstans?!  Och det skulle inte störa mig ett dugg att de inte är denna säsongs vara. De ser ut så här:


Kommentarer
Postat av: Laura

Nå hallå, klart det int sku störa att det sku va en säsong gamla MiuMiu's :) Så himla snobbig kan int man va om int man e nå uptown New Yorker.. :D Jag har nu först börja läsa Shopaholic-böckerna. Jag e helt hooked men samtidigt är jag helt rädd att jag ska bli likadan! Jag lämnar redan bort saker som jag shoppar från bloggen så att det int ska se så slösaktigt ut.. :)

2009-02-24 @ 15:08:39
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Lisa

snygga skor!

2009-02-25 @ 11:44:22
URL: http://llisabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0