Black Magic

Jag tittade igår på gamla fotografier och råkade se foton från förra lilla julen. Det fick mig att tänka på den kommande lilla julen och hurdan klänning jag skulle vilja ha till alla festligheter. Jag kom på att detta år skulle jag villa ha en svart kort, med svarta strumpbyxor och svarta högklackade skor.... kanske silver clutch och smycken eller sedan i guld. Jag vet, ganska stereotypiskt lilla jul, men jag har inte haft en stereotypisk outfit ännu, så i år blir det dags för det!


Forever21


Topshop


Dolce and Gabbana

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Lilla julafton? Vet du varför folk har svårt för din blogg? För att du skriver konstiga ord som ingen har hört talas om, och du skriver konstiga meningar, Har för lite egna bilder och skittråkig design. Du verkar vara från Estland eller något annat fult land, jag föreslår dig att blogga på det språket.

2008-09-20 @ 15:31:12
Postat av: Laura

Usch sån kommentar du ha fått :/ Folk e tydligen lite trångsynta... Och förstår int att det kan finnas andra benämningar än vad de själva är vana vid. Jag visste inte att "lilla-jul" inte finns i Sverige men troligen är det då också en finlandism från "pikkujoulut".



Jag nämnde förresten dig i min blogg:

http://fashionportfolio.blogg.se/2008/september/fragestundens-svar.html#trackback

2008-09-21 @ 17:38:48
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Laura

Sv: Jaa man ska int bry sig:)



Men det handlar ofta int om att ditt språk är direkt felaktigt (tycker jag) utan att det inte är rikssvenskt utan finlandssvenskt. Och klart att man i sin blogg int behöver skriva helt så som man skulle skriva i en modersmålsuppsats...



Jag ska förresten troligtvis skriva min gradu om språket i personliga bloggar, mera exakt om hur personliga bloggare marknadsför produkter i sina bloggar och så ska jag analysera det från en språkvetenskaplig synvinkel. Det handlar alltså om engelskspråkiga bloggar. Därför är det här ganska intressant för mig :)

2008-09-21 @ 22:30:34
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Laura

Nå jag är i det skedet av studierna att i princip har jag ett års studier kvar och sen gradun. Så jag går gradu-seminarium redan nu och börjar fundera på ämnet och läsa material och sånt. Vet inte när jag ska börja med själva skrivandet sådär aktivt, får se hur allt utformar sig :)



Jag har nu lektioner varje vardag kl.10-12 så jag brukar vakna ca. 7:30 och ta det lugnt, läsa lite bloggar, äta morgonmål, gå i duschen, fixa mig och sen gå till uni (tar ca.20 min att gå dit). Det passar mig helt perfekt, inte för tidigt men inte heller för sent :) Om jag en gång svänger på dygnsrytmen är det svårt att få den tillbaks.

2008-09-22 @ 13:57:59
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag röstar på den från Topshop, och för den delen så tycker jag att lilla julafon låter spännande :)

2008-09-24 @ 15:28:05
URL: http://saarahallin.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jahapp

2008-09-28 @ 10:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0