päls

Jag skulle vilja ha en päls!
Endera en hel kappa, eller en väst!
Eller en rock med päls i ärmarna och huvan...
Eller en pälsbit att ha som halsduk...

Skulle ni kunna använda riktig päls, eller anser ni det vara typ djurplågeri?

Jag anser, att lika bra som man kan använda läder,
så kan man använda päls.

Eller lika bra som man kan äta kött och fisk,
så kan man använda päls.


Jag vill gärna höra diskussion om detta :)
Men, dessa älskar jag:


Chloé Fall 2008, av får (shearling)


Burberry, av får (shearling)


Carrie, i chincilla. Sex and The City The Movie.


faux fur, asos


faux fur, new look


Mailonfur, av mink

Och kolla Gilles Mendels Spring Collection 2009,
UNDERBART!






Och jag måste säga att jag beundrar Isabellas smak
gällande päls. Kolla så fin hon är !

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag står för att jag tycker att det är mysigt med päls, men jag måste säga att secondhand är ju att föredra. På något sätt känns det bättre så!:)



Mvh Sophie♥

2008-11-01 @ 11:19:54
URL: http://sophiesfashion.blogg.se/
Postat av: fanny

päls ärhimla fint, men fusk isåfall.

2008-11-01 @ 13:50:59
URL: http://papperssax.webblogg.se/
Postat av: HannahSthlm

Nej! Äkta päls är inget jag brinner för,det vill jag heslt inte alls använda! Men gärna fin fake!:)

2008-11-01 @ 16:50:46
URL: http://www.hannahsthlm.se
Postat av: Ap *

Snyggt!

2008-11-01 @ 17:03:19
URL: http://alipaj.blogg.se/
Postat av: julia.

aw. jag vill också ha en pälsväst. en fejk såklrt. jag skulle aldrig ha äkta päls på mig. knappast ens skinnjacka om den var äkta. men så är jag vegetarian av vissa skäl också...

2008-11-02 @ 20:15:11
URL: http://julia.blogg.se/
Postat av: andrea

Burberry jackan var riktigt snygg:D

2008-11-03 @ 19:16:43
URL: http://lovethestyle.blogg.se/
Postat av: Lara

I think the question you address is related to how one feels about what happens to the animals. We eat sheep, we eat beef but we dont eat mink, fox or chinchilla etc. The point is - leather is a bi-product from the food industry, the animals are primarily killed for that. The furindustry is something else, the animals are kept for the use of their fur. There are many beautiful and cruelty free alternatives to real fur, fake fur has really come a long way and can more or less compete with the real thing. Why support the suffering ofanimals who would not be kept in horrible conditions if it was not for their fur. Can you say that it doesn't bother you that these animals have suffered teriible conditions in order to end up as you beautiful fur coat - well then you can also wear real fur, the choice is yours.



Best wishes Lara

2008-11-04 @ 16:36:59
Postat av: Agnes

Hey Lara, we actually do eat rabbits believe it or not, and we use their fur. So not all fur is a cruel act, some IS a bi-product. Do some research honey.

2008-11-08 @ 16:19:31
Postat av: Ola

Jag håller helt med dig om päls.

Älskar själv päls, adda gärna mig.

Ola

2008-11-18 @ 22:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0