Messenger Bag

Jag har ägt en beige och en svart Marimekkos messenger bag och jag älskade dem över allt på jorden. Varför? För att de var så bekväma, de var lätta att ha (händerna fria vid shopping osv) och det rymdes massor i dem. Men jag hatade dem också! Varför? För de är såå fula och bara förstör en chic outfit.




Så, jag sålde mina på lopptorg och lovade mig själv att aldrig mera köpa en. Aldrig. Men livet utan en messenger bag är svårt, eftersom de är de behändigaste väskorna, om man vill ha händerna fria. Så nu har jag surffat på nätet för att söka efter en chic messenger bag. Jag fann en söt av Mulberry:


Men jag tycker inte om, att den inte har läderband. Denna som har läderband är inte igen lika snygg i själva väskan:


Så om jag skulle ha mycket pengar skulle jag skaffa mig en handväska, som skulle ha med ett längre band, så att den skulle kunna bli förvandlad till en messenger bag. Liksom som denna Miu Miu:



Kommentarer
Postat av: Laura

Jag har en väska som fungerar under samma princip, alltså ett kortare handskaft och ett längre. Köpte från Aleksi 13 och var int något oöverkomligt pris. Men det är förstås int någon MiuMiu.. :)

2008-07-29 @ 10:51:03
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/
Postat av: Malin

älskar mulberryn! så fin!

2008-07-30 @ 11:19:00
URL: http://livingroom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0